جعبه دنده

معایب عمده گیربکس (جعبه دنده)

معایب عمده گیربکس

 

  • عیب : کلیه دنده ها به جز دنده چهار زوزه می کشد

راه حل رفع عیب:
۱- سائیدگی و کچلی دو طرف میل دنده زیر محل قرار گرفتن ساچمه ها
۲- کچلی و سائیدگی ساچمه ها یا بلبرینگ دنده زیر

  • عیب : یکی از دنده ها هنگام حرکت زوزه می کشد (مثلا دنده دو)

راه حل رفع عیب:
۱- سائیدگی و معیوب شدن بوش همان دنده
۲ – تیز کردن و سائیدگی همان دنده

  • عیب : هنگام حرکت دو دنده از یک ماهک بیرون می زند (مثال دنده دو و سه)

راه حل رفع عیب :
۱- معیوب بودن یا شکستن فنر و ساچمه ماهک
۲- خلاصی و سائیدگی بیش از حد میل #ماهک و ماهک

  • عیب : کلیه دنده ها بیرون می زند

راه حل رفع عیب:
۱-خلاصی افقی بیش از حد مجاز دند
۲- سائیدگی بیش از حد واشر مسی دو طرف دنده زیر

  • عیب: هنگام حرکت و رها کردن کلاچ از گیربکس صدای زوزه شنیده می شود

راه حل رفع عیب: 
۱-معیوب بودن بلبرینگ یا بو سر میل لنگ

  • عیب: کلیه دنده های تعویضی تولید صدا می کند معیوب

راه حل رفع عیب:
۱-معیوب بودن سیستم کلاچ از جمله هوا
۲- رگلاژ نبودن کلاچ
۳- معیوب بودن دیسک و صفحه کلاچ

  • عیب: هنگام تعویض دنده عقب صدا می کند و به سختی تعویض می شود

راه حل رفع عیب :
۱-چون دنده عقب فاقد دنده برنجی می باشد احتمالا دور ارام موتور زیاد است

معایب عمده گیربکس (جعبه دنده)
معایب عمده گیربکس (جعبه دنده)
چگونگی ازمایش دنده برنجی

وظیفه دنده برنجی هماهنگ نمودن دور بین دو دنده می باشد در نتیجه هنگام تعویض و ازمایش آن پس از قرار دادن دنده برنجی در محل خود و چرخاندن تا زمانی که دنده برنجی در جای خود دیگرنچرخد سپس توسط فیلتر دنده گیر را اندازه گیری کرده وبا اندازه مجاز آن مقایسه می کنیم

علت روغن ریزی گیربکس

۱- گرفتگی #هواکش گیربکس
۲- ابندی نبودن واشرهای اب بندی و کاسه نمدها

  • عیب : علت روغن ریزی از کاسه نمد گلدانی عقب گیربکس

راه حل رفع عیب:
۱- معیوب بودن کاسه نمد جلو و شفت وردی
۲- زیاد بودن #واسگازین گیربکس

 

منبع : http://parsarolik.com

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن